Történetünk az első sikerektől napjainkig

Az 1960-as évek végén honfitársaink egyre több sörrel oltották szomjukat, a megnövekedett igényt a hazai sörgyárak viszont már nem tudták kezelni. Ezért 1973-ban megkezdte működését egy új sörgyár a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Bőcs község határában. Így indult hódító útjára a Borsodi...

70-ES ÉVEK: AZ ELSŐ SIKEREK

A Borsodi országos népszerűsége megállíthatatlanul ívelt felfelé, így néhány évvel a termelés megkezdése után már jelentősen növelni kellett a termelőkapacitást. Kezdetben a vállalatnak csak két márkája volt, a Borsodi Világos és a Kinizsi, azonban a fogyasztói igények növekedésével együtt szükségessé vált a fokozatos termékfejlesztés.

80-AS ÉVEK: ELŐTÉRBEN A MINŐSÉG

Az ekkorra már önálló vállalattá alakult Borsodi Sörgyár termékeire a minőségfejlesztés eredményeként a határainkon túl is felfigyeltek: a müncheni Spaten Sörgyár például kizárólagos magyarországi termelőjévé és forgalmazójává választotta a Borsodit. 1987-ben Magyarországon elsőként a Borsodi dobta piacra az újdonságnak számító alkoholmentes sört, a Borsodi Pólót, valamint az 50 literes hordós kiszerelésű sört.

90-ES ÉVEK: A LEGEK KORA

A vállalat 1990-ben részvénytársasággá alakult, majd egy évvel később privatizálták, így Európa egyik vezető söripari vállalkozása, a belga Interbrew tulajdona lett. Az új tulajdonosok révén a Borsodi magyarországi termékpalettája rengeteg új termékkel bővült; ide tartozik a Spaten Premium Lager, a Holsten, a Borsodi barna sör, a Borsodi világos sör fémdobozos kiszerelésben, a Rolling Rock vagy a Stella Artois is. 1996-ban a Borsodi Sörgyár Rt. – a magyar söripari vállalatok közül elsőként – megszerezte az ISO 9001 nemzetközi minőségbiztosítási tanúsítványt.

2000-ES ÉVEK: A LEGSZEBB KOR

  • 2002: A Borsodi Sörgyár a XXI. századba lépve is folytatta fejlesztéseit, elég csak az 1 literes Nagy Testvérre vagy az alkoholmentes Stella Artois-ra gondolnunk.
  • 2003: A 30. születésnap is számos meglepetéssel szolgált – a könnyen fogyasztható Borostyán sörkülönlegesség, a Borsodi limitált szériája és Európa legnagyobb silófestése tette emlékezetessé az évfordulót.
  • 2004: Ebben az évben jelent meg a hazai piacon egy új műanyag palack, amely a speciális Q-pack technológiának köszönhetően képes a sör élvezeti értékének, minőségi követelményeinek megfelelő, mégis könnyű kényelmi csomagolást biztosítani.

  • 2005: Márciusban került átadásra egy új sörfőző ház, amely megnövelt kapacitásával kiváltotta a korábbi sörfőző házat. A régi főzőház azóta látogatóközpontként működik.
  • 2006: Használatba kerül a környezettudatos működés érdekében tett erőfeszítések egyik legnagyobbika, az új szennyvíztisztító, ami a bioenergia felhasználását is lehetővé teszi a sörgyártás folyamatában.
  • 2008: Az Interbrew és az Ambev egyesülésével megszületett az Inbev, amely fuzionált az amerikai piac egyik meghatározó szereplőjével, az Anheuser-Busch sörgyárral. Az így létrejött AB-Inbev immár a világ 5 legnagyobb FMCG cégének egyike.
  • 2009: A CVC Capital Partners megvásárolta az AB InBev közép- és kelet-európai vállalatait. Az így létrejött vállalatcsoport ezután StarBev néven működött, és magába foglalta a Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Magyarországon, Montenegróban, Romániában, Szerbiában, Boszniában és Szlovákiában található sörgyárakat.








2010-ES ÉVEK: ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS

  • 2011: A Borsodi Sörgyár bevezette a hazai piacra az első ízesített söröket, a Borsodi Friss termékcsaládot. A kategóriateremtő Borsodi Friss több ízben, illetve hozzáadott cukor nélkül is elérhető a fogyasztók számára.
  • 2012:  Jelentős csomagolásfejlesztésre került sor a frissen átadott gyártósor új lehetőségeinek köszönhetően. Szintén 2012-ben a Molson Coors sörgyártó lezárta a StarBev csoport felvásárlását. A vállaltcsoport ma Molson Coors Europe néven működik.
  • 2013: A Borsodi új ízekkel frissítette ízesített söreinek választékát, valamint megkezdte a Borsodi Super Dry gyártását és értékesítését a magyar piacon.

  • 2014: A Borsodi újabb innovációt vezetett be a dobozos söreinél – a nyitáshoz használt új Open air technológiával a sör simábban kiönthető és könnyebben kortyolható. Ebben az évben további ízek jelentek meg a Borsodi Friss termékcsaládban, valamint a ciderrajongók nagy örömére a Carling British Cider is kapható lett a hazai boltokban, különböző ízekben.
  • 2016: A korábbi barna Borsodi palack helyébe egy formatervezett, modern, a nyakánál szélesedő zöld üveg lépett, amelyre dombornyomással felkerült a mára ikonikussá vált „Az élet habos oldala” szlogen is.  Ugyanebben az évben a Molson Coors megszerezte az SABMillertől a MillerCoors vegyesvállalatban meglévő részesedését, és ezzel a világ harmadik legnagyobb sörgyártójává vált.
  • 2017: A Borsodi piacra dob két újdonságot, a Borsodi Tüzest és a Borsodi Jegest.
  • 2018: A Borsodi 45. évfordulója alkalmából Németh András sörfőzőmester megalkotta a Borsodi Mestert, amely egy tradicionális sörfőzési eljárással, kétféle maláta és kétféle komló felhasználásával készülő, testes, 5%-os alkoholtartalmú minőségi világos sör.
    Ebben az évben veszi kezdetét egy 12 millió eurós kapacitásbővítés és technológiafejlesztés, amelynek következményeként a Borsodi Sörgyár a cégcsoport egyik regionális központjává válik. Az anyacég ezentúl innen látja el a cseh és a horvát piacot a választékába tartozó egyes nemzetközi márkák dobozos változatával.